3 manieren om meer website-bezoekers te krijgen met lokale SEO
Hoe lokale SEO voor meer website bezoekers kan zorgen

Als bedrijf wil je dat jouw website leidt tot meer conversies en verkopen. Of je nu een kleine zelfstandige bent of een groot bedrijf … je wilt dat jouw website rendeert. En dat begint simpelweg bij de vindbaarheid van jouw website. Wil je een succesvolle website, dan heb je uiteraard bezoekers nodig. Geïnteresseerden en potentiële klanten moeten zo vlot mogelijk op jouw website terecht komen. Hoe meer verkeer jouw website krijgt, hoe groter de kans dat je meer conversies zal ontvangen.

Hoe maximaliseer je jouw website verkeer?

Hoewel er een breed scala aan factoren is die van invloed kunnen zijn op jouw websiteverkeer en jouw conversies, gaan we ons vandaag concentreren op hoe SEO (Search Engine Optimization) specifiek kan helpen om bezoekers naar jouw website te trekken. Laten we eens kijken hoe en waarom SEO meer potentiële klanten voor jouw website kan opleveren.

1. Verhoogd organisch verkeer

Tenzij mensen rechtstreeks van jouw bedrijf gehoord hebben, komen potentiële klanten doorgaans niet zomaar op jouw website terecht. Vaak is het voor potentiële klanten zelfs moeilijk om jouw website te ontdekken. Mensen kennen jouw URL niet, dus is het belangrijk dat ze jou vlot kunnen vinden via Google. Wil je meer verkeer krijgen op jouw website, dan is het dan ook belangrijk om op de eerste pagina van de zoekresultaten te verschijnen op Google.

Hoe doe je dit? Simpel gezegd door te zorgen dat jouw website gemakkelijk vindbaar is bij organische zoekopdrachten. Ben je een schilder, dan wil je bijvoorbeeld bovenaan komen bij de zoekopdracht ‘schilder in de buurt’ of ‘hoeveel kost een schilder?’

Organisch verkeer wordt gegenereerd door iemand die doorklikt naar jouw site vanaf een SERP (Search Engine Results Page). Grote hoeveelheden organisch verkeer betekent dat nieuwe klanten jouw site gemakkelijk kunnen vinden, en dat betekent een hogere conversie en meer verkopen.

Hoe lokale SEO voor meer website bezoekers kan zorgen

2. Locaties targeten

Als je aan SEO doet, kan je je gaan richten op specifieke locaties, maar ook op nationale en zelfs internationale schaal. Is jouw bedrijf op meer lokale schaal actief, dan kan het effectief targeten van locaties jouw kansen aanzienlijk vergroten dat de website van jouw bedrijf wordt bekeken door degenen die het meest waarschijnlijk gebruik zullen maken van de service die je levert.

Denk bijvoorbeeld aan de zoekopdracht ‘schilder in Hasselt’ of ‘schilder in Deinze’, afhankelijk van de locatie waar jij precies actief bent.

Een goede implementatie van SEO kan leiden tot een positie één in specifieke gebieden, en dat betekent dat jouw bedrijf het voortouw neemt voor die specifieke service die op die locatie te vinden is.

Het is belangrijk grondig te onderzoeken wat de reikwijdte van jouw bedrijf is en hoe ver jouw diensten kunnen reiken. Of dit nu ultralokaal of landelijk is: dit is een belangrijke factor bij het uitvoeren van een succesvolle SEO-strategie. Als je eenmaal een duidelijk beeld hebt van de locaties waarop je je wilt richten en welke diensten je levert, levert dat munitie op waarmee je op maat gemaakte inhoud voor jouw bedrijf kan gaan creëren die jouw lokale SEO gaat versterken.

Hoe lokale SEO voor meer website bezoekers kan zorgen

3. Zoekwoordenonderzoek

Net zoals SEO-strategieën kunnen ontwikkeld worden om specifieke locaties te targeten, kunnen zoekwoorden met hetzelfde effect worden getarget. Zoals eerder vermeld, is het om ideale klanten aan te trekken belangrijk de tijd te nemen om vast te stellen welke diensten jouw bedrijf precies biedt. Daarmee kan een SEO-professional gericht aan de slag gaan om jouw website hoger te laten scoren.

Bij het creëren van een SEO-strategie is het voeren van een doorgedreven zoekwoordenonderzoek erg belangrijk. Het doel hiervan is om te onderzoeken op welke termen het meest wordt gezocht en welke termen en zoekwoordcombinaties de best mogelijke resultaten kunnen opleveren. De truc is om dit trefwoordonderzoek te combineren met targeting op locatie. Dit betekent dat potentiële klanten die op Google zoeken naar specifieke services op specifieke plaatsen, jouw website zullen te zien krijgen.

Verkoopt jouw bedrijf bijvoorbeeld oplossingen voor huisbeveiliging in Mechelen, en jouw website wordt als eerste weergegeven wanneer iemand in Google zoekt naar ‘inbraakalarm Mechelen’, dan zal je mooie hoeveelheden verkeer krijgen van mensen die écht geïnteresseerd zijn in jouw diensten.

Wil je meer weten? Neem contact op via contact@studio-soit.be

Een frisse blik op jouw project?

Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek en krijg advies over jouw project.

Webdesign

Hosting & onderhoud

Logo & huisstijl

Grafisch design